Usability для інтернет-магазину
Головна тенденція сьогоднішнього інтернет-маркетингу, яку не можна недооцінювати тим, хто займається електронною комерцією – Юзабіліті. Оскільки, саме ця складова, в кінцевому підсумку визначає рівень конверсії інтернет-магазину.
Як правило, недосвідчені власники щойно спечених інтернет магазинів пускаються у всілякі експерименти з настройками інтерфейсу та функціоналу своїх проектів і в підсумку, одержують зовсім неефективний за своїм юзабіліті проект, обсяги продажів з якого, м’яко кажучи, не дуже надихають. Давайте ж розглянемо все по порядку і проілюструємо механізм здійснення покупки у вигляді чотирьох етапів.
а. Відвідувач приходить на сайт
- На цьому етапі відбувається наступне:
- По-перше, відвідувач потрапивши на ваш ресурс, насамперед, звертає увагу на дизайн – так вже влаштована механізм сприйняття інформації в інтернеті.
- По-друге, відвідувач визначає призначення сайту – це робиться теж суто візуально допомогою прочитання одного-двох пропозицій.
- По-третє, відвідувач приймає рішення – чи буде він користуватися послугами, які ви йому надаєте чи ні.
- б. Відвідувач залишився на сайтіНа цьому етапі відбувається не менш значущі події:
- По-перше, відвідувач здійснює знайомство з навігацією вашого інтернет-магазину.
- По-друге, відбувається остаточне усвідомлення того, наскільки широкий спектр товарів пропонується клієнту. Все це можна об’єднати в один процес – вивчення можливостей вашого інтернет-магазину.
- в. Відвідувач зацікавлений і перейшов до вивчення асортименту. Як правило, на цьому етапі відбувається звернення до каталогу інтернет-магазину або ж перехід за спеціальними посиланнями – наприклад, “топ-продажів”, “знижка” і т.п.
- г. Відвідувач вирішує здійснити покупку.Що тут скажеш – цей етап заключний і якщо проведений замовлення, то ви досягли своєї мети.
Загальні вимоги підвищення юзабіліті сайту
- Логотип магазину добре помітний і розміщений у верхній частині кожної сторінки, клікабельним
- На сайті в шапці вказано номер телефону. Номер телефону розташований на одному і тому ж місці на всіх сторінках
- Номер телефону зазначений з кодом міста
- Номер телефону видно на будь-якій сторінці протягом перших 3-х секунд перегляду
- Пошук по сайту знаходиться у верхній частині всіх сторінок сайту і видний протягом перших 3-х секунд перегляду
- Всі номери в текстах підкреслені
- Всі номери форму зворотного зв’язку або номер телефону забезпечуються закликами до дії «Зателефонуйте нам», «Поставити запитання»
- На всьому сайті використовується єдиний принцип вирівнювання тексту
- Кольори шрифтів і фону контрастні
- Сторінка 404 помилки виконана в дизайні сайту і містить посилання на основні навігаційні сторінка магазину
- Будь-яка сторінка сайту повинна містити комерційну пропозицію
- При мінімальному розмірі екрану (1024 × 768) горизонтальна смуга прокрутки відсутня при перегляді в основних браузерах: IE, Firefox, Oper
- На сайті є фавікон
- При наведенні на клікабельні елементи (кнопки) курсор повинен бути у вигляді руки
- Відстані між абзацами має бути більше, ніж поміжрядкове.
- Всі тексти повинні легко читатися при масштабування
- Сайт швидко завантажується
Поліпшення юзабіліті головної сторінки
- Головна сторінка містить список основних послуг
- УТП видно відразу протягом перших 3-х секунд перегляду (банер, текст, слоган)
- Пункти меню оплата, доставка повинні бути помітними з будь-якої точки сторінки
- Головна сторінка не містить pop-up банерів
- Головна сторінка не містить ніяких звуків запускаються без дій користувача
- Детальна контактна інформація (номер телефону, адреса, email, посилання на форму зворотного зв’язку і детальну контактну інформацію)
Оптимізація навігації
- На головній сторінці виводиться список основних категорій, напрямків
- Меню каталогу товарів містить не більше 8 пунктів
- Меню основної навігації продубльовано в нижній частині сайту
- Поточний пункт меню завжди виділений
- Посилання в меню на поточний пункт не активна
- Використовуються «хлібні крихти» для всіх сторінок сайту. Якщо на сайті є сторінки більш 2-УВ
Підвищення юзабіліті картки товару / послуги
- Містить заголовок назву товару, послуги
- Містить підзаголовок, на підставі вигоди
- Існує опис товару, написане людською мовою
- Присутні технічні характеристики
- Присутній ціна
- Кнопка «купити», «замовити», або «покласти в кошик» знаходиться після всіх елементів
- У разі якщо сторінка довше одного екрана, то кнопка «купити / замовити» використовується двічі або більше разів
- Є фотографія товару, послуги
- Якщо фотографія збільшується у спливаючому вікні то, розміри і оформлення всіх вікон однакове
- На картці товару відсутня відволікаючі елементи (новини, вітрина, реклама)
- Використовуються вкладки для розділення змісту
- Показано кілька цін залежно від типу користувача термінів і способів покупки
- Показані «супутні товари, послуги» з можливістю додати в кошик разом з основним товаром.
- Вказані способи оплати та доставки (або посилання на сторінки з відповідною інформацією).
Оптимізація кошика і процедури оформлення замовлення
- Блок кошика знаходиться на всіх сторінках на одному і тому ж місці
- Блок корзини є одним з яскравих плям і помітний при перших трьох секундах перегляду сайту.
- При додаванні товару в кошик ПОРУЧ з кнопкою додавання з’являється інформація про те, що товар у кошик доданий
- При додаванні товару в корзину в блоці «Кошик» відбувається видима зміна
- При натисканні на посилання «додати в корзину» повторно з’являється інформація про те, що товар вже в кошику і пропозиція «переглянути вміст кошика» або «додати ще один такий товар»
- При наведенні на блок кошик мишки в підказці виводяться всі товари і їх ціни
- Сторінка кошика не містить вітрини магазину
- Сторінка кошика не містить новин
- Сторінка кошика не містить банерів і будь-який інший реклами
- Сторінка кошика не містить анімації
- На сторінці кошика є інформація про доставку
- На сторінці кошика є інформація про те як поставити запитання або зв’язатися з менеджером
- Використовується дві кнопки «Оформити замовлення» (оформити замовлення звичайним і незвичайним способом)
- Оформлення замовлення не переривається, якщо користувач не зареєстрований
- Для незареєстрованих користувачів потрібно ввести тільки ім’я, телефон, e-mail
- Пропонується кілька варіантів доставки
- Пропонується максимум варіантів оплати
- Пропонуються способи знизити вартість покупки
- У блоці кошика не використовуються написи «ваша кошик порожній» або «0 товарів на 0 рублів»
- Після завершення оформлення замовлення пропонується upsell
Підвищення юзабіліті каталог товарів
- В основному меню каталогу не більше 10-ти пунктів
- Розділи сформовані за одним принципом оформлені однаково, за різними – по різному.
- Оформлення посилань у меню на віртуальні розділи «новинки», «бестселери», «розпродаж»
- На будь-якій сторінці каталогу є товар і пропозиція його купити.
- Користувач має можливість управляти виведенням
- Блок товару як мінімум містить:
- назва товару
- зображення товару
- опис товару
- ціну товару (або кілька цін)
- значки та іконки акцій і знижок
- кнопку «купити» або «додати в корзину»
- Кількість товарів по рядках і колонках не завжди збігається
- У розділах і підрозділах міститися посилання на популярні розділи
Юзабіліті чек лист процедури реєстрації
- Користувачеві пояснюється вигода реєстрації поруч з кнопкою “зареєструватися”.
- процес реєстрації має мінімум два варіанти, один з яких повинен бути гранично коротким (Ім’я, email)
- при помилку в введенні даних помилковий пункт виділяється кольором
- при помилку введення даних, форма не перевантажується і введені дані не потрібно вводити повторно.
- При реєстрації потрібно запитати згоду на отримання листів від магазину
Оптимізація пошуку на сайті
- Пошук завжди повинен мати результати (якщо нічого не знайдено, то потрібно запропонувати найбільш близькі результати, якщо немає і таких то вивести або найбільш часті результати пошуку, або кілька спеціальних пропозицій)
Оптимізація сторінки контактів
- Наявність карти з відміченим розташуванням компанії
- Наявність телефонів з кодом міста
- Наявність e-mail адреси
- Зазначено робочі години (час прийому).